INDIAN MOTORCYCLES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A LEGEND IS BORN


Indian Motorcycles

1897

George M. Hendee infiinteaza o companie de fabricare a bicicletelor numita Hendee Manufacturing.Modelele de biciclete produse au nume precum Silver King, Silver Queen si Indian Indian, care este apoi abreviat la simplu "Indian" si devine modelul sau principal.

1901

George Hendee, promotor de curse si fost campion de ciclism, ia un premiu Oscar Hedstrom pentru construirea unei biciclete motorizate pentru curse de ciclism. In februarie, Hedstrom a inceput sa lucreze la biciclete motorizate intr-un magazin din Middletown, Connecticut. A facut prima sa bicicleta motorizata in luna mai. Mai tarziu, in acelasi an, prima fabrica a companiei a fost construita la Worthington Street, in centrul orasului Springfield.

Indian Chief

1902

Prima motocicleta Indian este vanduta unui client. Are un motor cu lant si cu un singur cilindru construit de Aurora (Illinois) Automatic Machinery Co., compania cu care Hendee si Hedstrom au un contract de furnizare a motoarelor.

1903
 
INDIAN’S OSCAR HEDSTROM, ORMOND BEACH, MARTIE 1903

1904

Primele biciclete sunt Royal Blue (standard) sau negru (personalizat), dar compania prezinta si o noua nuanta numita Vermillion Red, care va fi in curand cunoscuta sub numele de "Red Indian".

1903
 
 
Co-fondatorul companiei si inginerul sef Oscar Hedstrom aduce una dintre motocicletele sale pentru a stabili un nou record mondial de viteza cu o viteza de 90 km / h. In acelasi an, el a castigat si o cursa de anduranta pe motocicleta de la New York la Springfield si inapoi.

Oscar Hedstrom

1906

Dealerii George Holden (de la Cleveland) si Louis J. Mueller (de la Springfield) conduc un Indian de la San Francisco la New York in 31 1/2 zile fara nicio defectiune mecanica, stabilind un nou record.

Primul motor V-twin de curse este construit, iar motocicleta Indian isi continua drumul de succes in competitiile sportive. O versiune rutiera bazata pe motorul de curse este prezentata pe piata pentru modelele din 1907, facand motorul cu inclinare de 39 de cilindrii (633 cc), cu 42 de grade, primul V-twin american produs pentru public.


1907 - 1913

1907

Compania s-a mutat de la fabrica Worthington Street la una noua pe Strada State Street&Wilbraham Road(Springfield).Structura mai mare si cresterea numarului de personal permite companiei Indian Motorcycle sa isi dezvolte direct motoarele, incheind contractele cu Aurora.

Americanul TK Hastings aduce victoria la cursa de 1.000 de mile in Anglia conducand un model Indian.

1909

Indian Motorcycle introduce un nou cadru (cadru de bucla) dedicat curselor de motociclete, inlocuind cadrul clasic cu diamante creat pentru biciclete.

1910

Indian Motorcycle prezinta inovatii tehnologice importante in modelul din 1910, printre acestea se numara furca din fata si o pompa automata de ulei. Unele modele au, de asemenea, transmisie cu doua viteze, suporturi pentru picioare, pornire manuala si logo-ul Indian Motorcycle.

 

 

1911

Este un an de victorii semnificative,printre care: Volney Davis,care conduce de la San Francisco la New York, in timp record de 20 de zile, 9 ore, 11 minute; motociclistii Indian Motorcycle Oliver Godfrey, Charles Franklin si AJ Moorehouse ajungand primul, al doilea si al treilea, la cursa  Isle of Man TT categoria senior; Erwin G. "Cannonball" Baker castigand cursa President din Indianapolis.

1913

Indian Motorcycle introduce suspensia din spate a basculei numita Cradle Spring Frame. Este standard pe toate modelele din 1913, toate pictate de Rosso Indian.

Oscar Hedstrom, unul dintre fondatorii  inovatiei Indian Motorcycle, se retrage in prima zi a lunii martie.

Un an record pentru vanzarile cu peste 32.000 de motociclete Indian vandute.


1914 - 1920

1914

Hendee Special este lansat pe piata care are, pentru prima data pe o motociclet, pornire electrica. Cu toate acestea, nu exista multe generatoare, iar bateriile nu sunt foarte fiabile, deci modelul sta la vanzare doar un an. Gama 1914 are, de asemenea, lampi electrice standard pe fiecare model.In mai 1914, Erwin "Cannonball" Baker a condus de la San Diego pe Coasta de Est si a atins un nou record de 11 zile, 12 ore, 10 minute.

1915

Indian Motorcycle introduce un nou cadru (cadru de bucla) dedicat curselor de motociclete, inlocuind cadrul clasic cu diamante creat pentru biciclete.

1916

Indian Motorcycle prezinta inovatii tehnologice importante in modelul din 1910, printre acestea se numara furca din fata si o pompa automata de ulei. Unele modele au, de asemenea, transmisie cu doua viteze, suporturi pentru picioare, pornire manuala si logo-ul Indian Motorcycle.

 

 

1917

Este un an de victorii semnificative,printre care: Volney Davis,care conduce de la San Francisco la New York, in timp record de 20 de zile, 9 ore, 11 minute; motociclistii Indian Motorcycle Oliver Godfrey, Charles Franklin si AJ Moorehouse ajungand primul, al doilea si al treilea, la cursa  Isle of Man TT categoria senior; Erwin G. "Cannonball" Baker castigand cursa President din Indianapolis.

1920

Indian Motorcycle introduce suspensia din spate a basculei numita Cradle Spring Frame. Este standard pe toate modelele din 1913, toate pictate de Rosso Indian.

Oscar Hedstrom, unul dintre fondatorii  inovatiei Indian Motorcycle, se retrage in prima zi a lunii martie.

Un an record pentru vanzarile cu peste 32.000 de motociclete indiene vandute.


1922 - 1932

1916

Indian Chief

Indian Chief este lansat pe piata. Considerat ca “Marele Scout", are un motor de 1000cc bazat pe Powerplus. In schimb, Powerplus este redenumit "Standard", pentru a nu crea confuzie in mintea consumatorilor.

1923

Big Chief

Indian Motorcycle introduce un motor de 1200cc intr-un model numit "Big Chief". Acesta devine cel mai bine vandut model si este adaugat la o gama deja bogata care include Scout, Indian Chief si Standard. In noiembrie, compania si-a schimbat numele de la Compania de productie Hendee la Compania Indian Motocycle - "r" nu este inca prezent in motocicleta asociata cu Indian.

 
1925

Standard

Este prezentat motorul cu un singur cilindru numit "Prince", cu supape laterale, 350cc. Vanzarile nu sunt incitante, in special exportul se prabuseste din cauza unei cresteri a preturi pentru motociclete, care elimina aproape total vanzarile de motociclete in Anglia.Modelul "Standard" iese din productie in 1925.

1927

ACE

Indian Motorcycle introduce motorul de 750 cmc V-twin, in esenta o versiune mai mare a motorului Scout. Este montat pe o speciala de la politie, caracterizata prin cadrul modelului Scout si acest nou motor, devenind unul dintre cele mai bune modele Indian construite vreodata. Indian Motorcycle achizitioneaza Ace Motor Corporation si produce  Indian Ace bazate pe motorul Ace cu 4 cilindrii in linie. Aceasta inseamna ca in 1927 gama Indian are modele cu un singur cilindru, cu doi cilindrii si cu 4 cilindrii. Ultimul motor va fi folosit intre anii 1928 si 1942 in modelele Ace si, ulterior, Four.

1929

Indian Four

Compania achizitioneaza Hartford Outboard Motor Company.

Prince paraseste productia, iar Indian Ace devine Indian Four.

1928

Scout 101

Din 1928 pana in 1931, nu exista lansari de produse noi. 

Modelul original Scout este inlocuit de noul Scout 101, care este echipat cu un nou cadru cu o furca mai mare, un ampatament mai lung si saua inferioara. Acesta este alimentat de motorul de 750cc V-twin.

1932

Scout 203

Modelul Scout, seria 101, este inlocuit de noul model Scout 203. In esenta, motorul lui Scout este introdus in cadrul unui model Chief.De asemenea Scout Pony, cu un motor cu doi cilindrii de 30.50c, asemanator cu Prince, a iesit din productie in 1929.Scout Pony va ramane pe piata intre 1932 si 1941.


1941 - 1998

Al doilea razboi mondial

1941

Indian Motorcycle produce modelul 841 pentru armata americana. Modelul 841 este alimentat de un motor cu doi cilindrii in forma de V,cu supape laterale si cilindrii longitudinali inclinati la 90 °.

1953

Indian Motorcycle  inceteaza sa functioneze si opreste productia tuturor modelelor.

1962

Asociatia Motorcycles vinde toate drepturile  companiei Indian Motorcycles lui Joseph Berliner, care nu va folosi niciodata acest brand.

1998

Productia de modele Indian a fost restabilita in 1998. Un grup de noua companii a creat Indian Motorcycle Company of America (IMCA), care a deschis o fabrica de productie in Gilroy, California. IMCA produce Chief, Scout si Spirit  alimentat de motoare achizitionate de la S&S Cycle.

2003

Compania Indian Motorcycle Company of America (IMCA) intră în faliment și încetează producția.

2008

Stellican Ltd., o companie britanica, cumpara actiunile Indian Motorcycle si creeaza o fabrica de productie in Kings Mountain, Carolina de Nord. Un numar limitat de motociclete  Indian Chief cu motor de 105 de litri V twin este produs intre 2008 si 2011.

2011 - 2015


La 19 aprilie, Polaris Industries, producator de snowmobile, vehicule de teren (ORV), vehicule electrice si 

motociclete Victory, a anuntat achizitionarea companiei Indian Motorcycle. Productia este mutata la uzina Polaris din Spirit Lake, Iowa, iar inginerii sunt mutati la Centrul de dezvoltare a produselor Polaris din Wyoming, Minnesota.

2013

Ca parte a procesului de lansare a noilor modele de motociclete, Indian Motorcycle a prezentat noul motor  puternic Thunder Stroke 111 V-twin in luna martie la Daytona Bike Week. "Onorarea trecutului nostru, alimentarea viitorului nostru" este tema evenimentului, care se mandreste cu mai multi oaspeti,precum si starul tv Mike Wolfe.Thunder Stroke 111 este prezentat pe o scena la o petrecere de pe strada principala din Daytona Beach;odata ce este pornit, intreaga multime este entuziasmata. Motoarele si motocicletele sunt apoi expuse la pavilionul Indian de la Daytona International Speedway in timpul evenimentului Bike Week.  Indian Chief Classic, Indian Chief Vintage si Indian Chieftain sunt  alimentate de noul motor Thunder Stroke 111 V-twin.

Indian Chief

2014

Are loc evenimentul Daytona Bike Week 2014, unde Indian Motorcycle se afla sub lumina reflectoarelor.

Motorcycle.com numeste modelul Indian Chief Cruiser-ul anului 2014, onorand atat Indian Chief Classic, cat si Indian Chief Vintage. Jurnalistii recompenseaza brandul "pentru crearea unei motociclete autentice". "Autentic, acesta este cuvantul potrivit pentru Indian Chief, combinatia potrivita intre istorie si tehnologie.

La sfarsitul lunii iulie iese pe piata noul Roadmaster. Numit dupa un nume istoric al motocicletelor Indian, Roadmaster duce motociclistii intr-o noua era a turneelor de lux.Este echipat cu confortul si accesoriile care ofera cea mai 

 

Indian Chief Vintage

 

2014

 buna experienta de conducere; compartimente mari de depozitare, inclusiv un spate mare; controale electronice avansate, cum ar fi sisteme de sunet premium si conectivitate Bluetooth.Noul Indian Scout este prezentat la Sturgis Motorcycle Rally. 

Indian Scout 2015 este un cruiser  modern si elegant, cu un motor racit cu lichid de 1200cc care dezlantuie 100 CP.

Steve Menneto, vicepresedintele companiei Indian, este numit motociclistul anului de catre revista Motorcyclist. Jurnalistii il recompenseaza pentru viziunea si conducerea sa in timpul relansarii motocicletelor Indian in 2013 si a cresterii gamei in 2014. De asemenea, primeste premiul 

V-Twin Excellence in calitate de lider al industriei din 2014.

.

Indian Scout

2015

 La jumatatea lunii februarie a fost prezentat la evenimentul Progressive International Motorcycle (IMS) noul model Indian Chief Dark Horse.In ciuda temperaturilor scazute, mai multi motociclisti si angajati de la Indian Motorcycle au testat acest model. In luna martie, Indian Motorcycle este prezent la evenimentul Daytona Bike Week.La acest eveniment se atinge recordul Demo Ride si este inaugurat noul dealer de motociclete din Daytona Beach. Demo-urile includ intreaga gama, inclusiv Chief Dark Horse.

In noiembrie, in timpul EICMA din Milano, Indian Motocycle a revolutionat lumea motocicletelor de tip Cruiser, introducand noul Scout Sixty. Acesta este alimentat de un motor de 999cc V-twin, care elibereaza 78CP, pentru a aduce noile generatii mai aproape de acest tip de motocicleta.